16 września, 2020

Jakie wyniki daje analiza cen konkurencji?

By Redakcja

Żeby być konkurencyjnym w danej branży trzeba się wyróżniać. Niektóre firmy stawiają na niższą cenę, inne na darmową wysyłkę, a jeszcze inne gwarantują możliwość zwrotu zakupionego produktu przez nawet 100 dni od daty zakupu. Ale wciąż w ankietach o to czym sugerują się konsumencie podczas zakupu wygrywa: niska cena. Niestety, aby wyjść z atrakcyjną ofertą do potencjalnych klientów trzeba mieć dobrą cenę. Jak sprawdzić czy nasza jest właściwa?

Dane do analizy

Właśnie dlatego warto sprawdzać działania konkurencji. Analiza cen konkurencji sprawi, że zobaczymy w jakiej cenie inne firmy mają ten sam produkt lub produkty z tej samej kategorii. Kompleksowe monitorowanie danych pozwoli na sprawdzenie czy ustalona przez nas cena jest odpowiednia. Albo też da nam pole do działania, aby cenę obniżyć lub nawet podnieść do wysokości cen konkurencji. Jednak najpierw trzeba zebrać takie dane, aby móc wyciągnąć z nich wnioski, a do tego przyda się specjalny program monitorujący ceny konkurencji.

Wnioski i działanie

Może się okazać, że cena oferowana na nasze produkty jest wyższa niż konkurencji. Warto wtedy się zastanowić nad jej zmianą lub wprowadzeniem okresowej promocji. Ale też może być tak, że jest wręcz za niska. I co wtedy? Trzeba ją podnieść. Okazuje się, że konsument gdy widzi, że cena jest znacznie różna od średniej ceny nie dokona zakupu. Przy niskiej cenie będzie się obawiał o jakość produktu, więc kupi dany produkt, w sklepie gdzie jest droższy. Dlatego konkurencja ceną nie zawsze jest odpowiednim sposobem.

Więcej informacji na https://dealavo.com/pl/